Menü

6 Mart 2011 Pazar

Ev Yapımı Yüz İçin Doğal Maskeler - 1 =)


Sizlere bu yazımda kendi deneyimim olan maskelerden bahsetmek istedim.Bu maskelerin bir kısmını netten öğrendim,kimisini kitaplardan,kimisini de okuduğum maskeleri harmanlayarak oluşturdum.
*Cildim karma-hassas ve sivilceye meyilli

KİL MASKESİ:  Ben göz kararı hazırlıyorum ama ölçü verecek olursam:
  • 1 tatlı kaşığından biraz fazla kil
  • 1 tatlı kaşığından biraz fazla su/gül suyu(Eğer katı olursa az az su/gül suyu eklersiniz)
  • Biraz nemlendirici
  • Evde varsa kayısı yağı veya gül yağı
Yapılışı: Bu malzemeleri bir kapta karıştırıyorum.Yüzümü ıslatıp göz ve ağız çevresi hariç sürüyorum.10-15 dakika bekletip ılık suyla maskeyi yüzümden temizliyorum.Temizlerken yavaş yavaş ovalamaya özen gösteriyorum.Aksi takdirde cildimi tahriş ediyorum.Aşırı yağlı cildi olanlar 5-10 dakika daha fazla bekletebilir.Temizledikten sonra tonik,sonrasında da nemlendirici sürüyorum.Hafta da 1 yapmak yeterli oluyor.Daha fazlası cildimizi kurutabilir.







Maskenin benim tarafımdan gözlenen faydaları:
  • Cildimin yağ dengesini sağlıyorum.Yani T bölgemin yağlanması azalıyor.Cildim normale dönüyor
  • Eğer aktif sivilcem varsa onu kurutuyor.
  • Nemlendirici kattığım için cildimi kurutmuyor.
  • Cildim hassas olduğu için dalıp maskeyi yüzümde 15 dakikadan fazla tutarsam kıpkırmızı oluyor yüzüm.Eğer cildiniz hassassa buna dikkat edin.
BAL MASKESİ:
  • 1 tatlı kaşığı bal
Kullanılışı:  Balı yüzümüze sürüp(dudaklarınıza da sürün:)) 15-20 dakika bekletip ılık suyla yıkıyoruz veya pamuğu ılık suyla ıslatarak temizliyoruz.Haftada 1 veya 2 defa yapılabilir.

Maskenin bence faydaları: 
  • Cildimi nemlendiriyor,bal zaten bence mucize bir nimet.
  • Alerji yapmıyor
  • Canlı ve parlak bir cildim oluyor.

YOĞURT MASKESİ: 
  • 1 buçuk tatlı kaşığı yoğurt
  • Cildiniz hassas değilse limon
Yapılışı: Malzemeleri karıştırıp yüzümüze göz çevresi açık kalacak şekilde sürüyoruz.15 dakika sonra yıkıyoruz.Ardından tonik+nemlendirici sürüyoruz.

Faydaları: Cildin berraklaşmasını ve canlanmasını sağlıyor.Nasıl anlatsam bilmiyorum ki.Yaptıktan sonra yüzüme bir nur iniyor sanki:)

Şimdilik bu kadar.Ev yapımı maskeler hakkında birkaç düşüncemi de sizlerle paylaşmak istiyorum.
Her cilt bakım ürününde olduğu gibi bunlardan da mucize beklememek lazım.Eğer ciddi anlamda cilt sorununuz varsa mutlaka dermatoloğa görünmelisiniz.Mesela benim şu sıralar sivilcelerimde artış var ve bu maskelerle sivilcelerin bir yerden sonra önüne geçemiyorum.Uzman desteğine ihtiyacım olduğu noktadayım.Zaten halihazırda sivilce lekelerim vardı.Gitmişken bunlarla ilgili de tedavi görürüm diye düşünüyorum:)

Neyse konumuza döneyim.Eğer cildiniz hassassa limon,tarçın ve sirkeden uzak durun.Yok ben kullanacağım diyorsanız sulandırarak kullanın ve kullanmadan önce ufak bir yerde test edin.Ben bu hataları yaptım maalesef.Limonu maskene eklersen sivilcelere iyi geliyor dediler,ekledim ve kıpkırmızı yanan bir suratla karşılaştım.O yüzden tüm yüzünüze sürmeden ufak bir bölgede mutlaka deneyin.


Cildiniz ve en önemlisi sağlığınız için bol bol (1,5-2 litre) su için.

Sağlıklı,parıl parıl parlayan bir cilt diliyorum bu yazıyı sonuna kadar sabırla okuyan herkese,tabi okumayanlara da diliyorum : )

Sevgilerle...
      Shayna

3 yorum:

  1. kil yağı evıyor evedt çok yayarlı gül suyu zaten mucizevi benım için :)

    YanıtlaSil
  2. yogurt maskesınd yüzüme nur iniyora cok guldum ya.
    kil resmen yaglı ciltleriçin yaraılmıs ya.
    her türlüsü sahane yarıyor.

    YanıtlaSil
  3. *blush gül suyunu bende çok seviyorum.Yüzüme su bile değdiremediğim zamanlarda gül suyu kullanabiliyorum:)

    *Kova kadınıyım ben bikaç saat nur içinde dolaşıyorum:) Beni cildim karma olduğu için krem katıyorum içine,çok kurumuyor:)

    YanıtlaSil

Takipte Kalın!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...