Menü

23 Ocak 2011 Pazar

Sivilcelerim ve Ben - Akne Tedavisi 1. Hafta

Herkese merhaba!
Sonunda akne tedavim ile ilgili postumu yazıyorum :))
Yaklaşık 1,5 senedir fotoğrafta görmüş olduğunuz sivilcelerle savaşıyorum. Her ne kadar sivilce sorunum ortaya çıktıktan hemen sonra dermatoloğa gittiysem de sorunun kaynağı yumurtalıklarımdaki kist olunca, önce o konuda tedavi olmaya başladım. Tabi bu süre içerisinde geçici yöntemlerle kendi başımın çaresine bakmaya çalıştım. Yüzümdeki sivilceler beni o kadar rahatsız etmeye başlamıştı ki uzun bir süre aynalara bakmaktan kaçındım, her yeni sivilce yeni bir moral bozukluğu yarattı bana. Sivilce sorunu yaşayanlar ne demek istediğimi daha iyi anlayacaktır. Etrafınızdaki herkes o kadar da sorun olmadığını söylese de içiniz hiç bir şekilde rahat etmez ve yüzünüzdeki sivilceleriniz mutsuzluk kaynağı olmaya devam eder.


Neyse ki, bu hafta tekrar dermatoloğumu ziyaret ettim ve bu sefer tedaviye başladık :)) Bu fotoğrafı da tedaviye başladığım gün çektim. 15 günlük aralıklarla tedavi sürecimi sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Aslında bunu yapmamın amacı biraz da kulaktan dolma bilgilerle ilaçlar, dermokozmetik ürünler satın alıp; sonra hayal kırıklığı yaşayan ve her seferinde daha fazla sivilceyle başbaşa kalanlara;; aslında bu işkenceye hiç gerek olmadığını anlatabilmek. Emin olun kozmetik ürünlere vereceğiniz paralarla çok  rahat özel hastanedeki bir dermatologa muayene olup, tedavinizi olabilirsiniz. Çünkü genellikle o ürünleri satın aldığımız insanlar, çoğumuzunda farkettiği gibi bu konularda eğitimsiz insanlar oluyor. En iyisi her işi uzmanına bırakmak.

Doktorum zaten hormon tedavisi gördüğüm için Roaccutane gibi ağır ilaçlar yazmadı. 4 hafta boyunca Tetradox + Eritretin + Clyndoxyl + Sivex kullanacağım. Şu an ilk haftanın sonuna geldim ve gözle görülür bir iyileşme yaşadığımı söyleyebilirim. En azından şu anda hiç aktif sivilcem yok. Fakat yüzüm gözle görünür çekilde kurumaya başladı. Ama sanırım şimdilik buna katlanabilirim :)

Not : Bahsettiğim ilaçları doktorunuza danışmadan sakın kullanmayın. Sonuçta herkesin cildi kendine özel. Bana yarayan bir şey size iyi gelmeyebilir! Ayrıca sivilce sorununuzun kaynağı tamamen farklı olabilir!

9 yorum:

  1. cnm çok geçmiş olsun.Ben de önce normal antibiyotuiklerle tedavi gördüm ve cildim tamamen düzeldi.Ama şanssızım ben bu konuda, diploma stresi vs derken cildim eski haline döndü.(haziran).O günden beri de geçmediklerinden, ben de doktora gittim ve roaccutane reçetelendi bana.Korkmama rağmen bir yandan da motive ediyorum kendimi bu sefer tamamen kurtulacağım diye.tahlil yaptıracağım günü bekliyorum ardından doktora gidip muayene olucam tekrar, sonra başlıyorum.Geçmiş olsun!!

    YanıtlaSil
  2. hep birlikte kurtulacağız inşallah bu sivilcelerden
    aslında sivilcelerimle ilgili post yazmamın bir nedeni de benim gibi sivilce sorunu yaşayan insanları ve kendimi motive etmek
    inşallah kurtulacağım bu sefer :)

    YanıtlaSil
  3. Canım kullandığın ilaçlar geçici çözüm sağlıyor sivilcelere.en etkilisi roaccutune ama onun da yan etkileri oldukça fazla:(

    YanıtlaSil
  4. evet roaccutane sivilceler için en etkilisi ama ben hormon tedavisi de görüyorum aynı zamanda (: belki de bu kadar faydasını görmemin nedeni ondandır

    YanıtlaSil
  5. canim ilginc mis yumurtalikdan olabilecegini ilk kez duyuyorum, tekrar cok gecmis olsun : )

    YanıtlaSil
  6. canım ben roac. kullandım 3 yıl önce.
    ocak ayına kadar 1 siyah nokta bile yoktu.. sonra bianda hortladılar. önce çok şiddetli olmadı. fakat 2 ay önce estetik ameliyat geçirdim (burnuşum :)) bantlar bi açıldı ve hazin son.. SİVİLCE!!
    bugün doktora gittim bana;
    tetradox
    sivex jel
    clindoxyl jel yazdı..
    yeniden roac. günlerime dönmekten korkuyorum.. sen sivex'i nasıl kullandın acaba? cevabını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Ben sivexi sabahları sadece sivilcelerimin üzerine kullandım. Bu üç ilaç bir araya geldiğinde bende harikalar yarattı. En yakın zamanda iyileşmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  8. merhaba :) bende suan kullandığınız ilaçları kullanmaya basladım. yüzüm aşırı bir şekilde kurudu ama sivilcelem söndü:) kontrole gidecegim artık lekelerdende kurtulmak istiyorum :) blogunu yeni keşfettim :) çok cici :) bende beklerim :)
    http://pekbilmis.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Sivilcelerinden kurtulduğuna sevindim, benimkiler her seferinde yeniden ortaya çıkıyor. Ben de artık saldım gitti. Umarım lekelerden de en kısa zamanda kurtulursun.

    YanıtlaSil

Takipte Kalın!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...