Menü

23 Ocak 2011 Pazar

Fırında Brokoli&Karnabahar


Yemek yapmaya merak saldım bu sıralar.Birkaç yemek dışında fazla bilgim yok aslında ama kendi çapımda öğrenmeye çalışıyorum işte..

Annem ben brokoliyi çok sevdiğim için eksik etmiyor evden sağolsun.Genelde salata şeklinde yapardım ama bu defa değişiklik yapayım dedim.Arama motoruna fırında brokoli yazdım ve karşıma bir sürü tarfi çıktı.Birkaçına bakıp kafamda oturtup başladım yapmaya..En çok ŞU TARİFTEN faydalandım diyebilirim.

Malzemeler:
  • Yarım kilo brokoli
  • Yarım kilo karnabahar
  • 1-2 havuç
  • Tuz
  • 1 yumurta
  • Kaşar peynir 
  • İsteğe göre mısır

 Beşamel sos için:
  • 2 su bardağı süt
  • Yaklaşık 1 çay bardağı zeytinyağı/ayçiçek yağı.Ben zeytinyağı kullandım.
  • Tuz
  • 1 kaşık un
Beşamel sosun yapılışı:
Yağı tavay döküp unu ekleyip,unu yağa yediriyoruz.Yavaş yavaş sütü ekleyip bir yandan da çırpıcıyla karıştırıyoruz.Muhallebi kıvamında oluncaya dek karıştırıyoruz.Karabiber ve yumurtayı ekleyip biraz daha karıştırıyoruz.

Yapılışı:
Brokoliyi ve karnabaharı yıkıyoruz.Dallarına ayırıyoruz.Havucları ince ince kesiyoruz,jülyen kesim oluyordu sanırım adı da:)Brokoliyi,KArnabaharı ve havuçları tencereye koyup kaynamış su ve biraz tuz ekleyip 10 dakika haşlıyoruz.Haşlandıktan sonra süzüyoruz,suyu tamamen aktıktan sonra borcama veya fırın ısısına dayanıklı bir kaba diziyoruz.Üzerine isterseniz haşlanmış mısır taneleri ekleyebilirsiniz.Ben ekleyemedim çünkü evde kalmamıştı.
Beşamel sosu hazırladığımız karışımın üzerini kaplayacak şekilde sürüyoruz.Ardından kaşar peyniri rendesi ve kekik ekleyerek işlemi tamamlıyoruz.Yalnız kaşar peyniri borcamın kenarlarına getirmeyin,ben kenarlara da serpiştirdiğim için kenardaki fotoğrafta gördüğünüz gibi peynirler kurudu.
200 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişirip afiyetle yiyoruz..

Siz ne pişirdiniz bugün?Hadi tariflerinizi bizimle paylaşın.

    Hepinize kucak dolusu sevgiler..

3 yorum:

  1. karnbahara da brokoliye de aşığım ben :)) ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor!!

    YanıtlaSil
  2. O zaman tam senlik bir tarif bu canım.Biraz karışık gibi duruyor ama inan hiç öyle değil.Kolayca yaptım ben bile..

    YanıtlaSil
  3. ben bu yemeğe bayılıyorum canım istedi akşam akşam (:

    YanıtlaSil

Takipte Kalın!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...