Menü

6 Eylül 2013 Cuma

Garnier BB Krem Karşılaştırması ve Cildimdeki Duruşu


BB krem deyince benim aklıma Asyalı markalar geliyor.Mesela ülkemizde yaygın olarak bilinen Missha BB krem. MB'nin Missha yazısı için buradan.
Bir sürü blogta BB kremlerin ne işe yaradıklarından,çeşitlerinden,markalarından,farklarından bahsedildi.Benimki biraz geç yazılmış bir yazı oldu hatta(tembel bloggerın itirafı).O yüzden uzun uzun BB kremden bahsetmek yerine direkt konuya giriyorum.

Garnier'ın ilk BB kremi(Fotoğrafta soldaki tombul olan) tüm cilt tiplerine hitap etse de kullanıldıkça daha çok kuru-normal ciltlere uygun olduğu anlaşıldı.Benim de fikrim bu yönde.Cildim karma olduğu için Ganier'ın bu çeşidi T bölgemde parlama yaptı.Matlaştırıcı pudra kullanarak bu durumu dengelesem de bu sefer de rengi benim NC20-25 cildime çok koyu geldi.1-2 hafta bu şekilde kullanıp kenara attım,hatta unuttum uzun süre:)
Daha sonra Garnier kullanıcıları duymuş olacak ki karma-yağlı ciltler için BB kremini çıkardı.Ben ilk BB kremini beğenmediğim için bunu bloggerların olumlu yorumlarına güvenerek aldım.(1,5 ay önce)İyi ki almışım çünkü bunun ilk BB kremle alakası bile yok.Karma cildime çok iyi uyum sağladı.
Genel yorumlarımdan sonra geçelim şimdi ikisi arasındaki belli başlı farklara.

Soldaki karma/yağlı ciltler için olan

Karma-yağlı ciltler için olanın yapısı çok akışkan.Dikkatli kullanmazsak dökülebiliyor ve ikisi de light  rengi olmasına rağmen  ilk çıkan BB krem bariz bir şekilde koyu.

Soldaki karma/yağlı ciltler için olan

Cilde yayılmış hallerinde de renk farkı belli.Yedirildiğinde fotoğraftakiler gibi yapay durmuyor tabi.Renkler belli olsun diye yoğun sürdüm.Ayrıca sağdaki BB krem kırmızılık içeriyor.İkisinin de kapatıcılığı az-orta.İkisi de parlak bir bitiş veriyor.


İkisi de tüpte olmasına rağmen ilk çıkan BB krem aç-kapat kapağa sahip olduğu için daha kullanışlı ve böylece ürün miktarını rahatlıkla ayarlayabiliyorsunuz.Yapısı da katı olduğu için ürünü çıkarırken taşma,dökülme sorunu çıkarmıyor.Karma/yağlı ciltler için olanı çevirmeli kapak ve ince uçlu olsa da 3-5 sakarlıktan sonra ürünü dökmeden kullanmaya alışıyorsunuz.

İndirimsiz satış fiyatları 19 TL civarı olsa da sık sık giren indirimlerle 13-15 TL'ye alınabiliyor.

İlk BB krem SPF15,son çıkan 20SPF içeriyor.BB kremler için yetersiz bir koruyuculuk olsa da kış mevsimi için yeterli olabilir.

Koku olarak ilk BB kremden gül kokusu,ikinciden alkol kokusunu baskın bir şekilde alıyorum ama kısa sürede kokular fark edilmez oluyor.

Kalıcılık problemi yaşamadım.Sabahtan akşama kadar yüzümde kaldığında T bölgem dışında sorun çıkarmıyor.O da bir pudra tamamdır.

Nasıl uyguluyorum:

 Çoğu zaman Real Techniques Expert brush veya Beauty Blender sünger ile,acelem olduğunda da elimle  uyguluyorum.Öncesinde de mutlaka yüksek faktör koruyucuyu sürüyorum.3-5 dakika sonra T bölgesine de pudra geçiyorum.O arada da göz makyajı yapıyorum tabi:)

Son olarak

Garnier'ın 5 etki bir arada mucize ürün,kusursuzlaştırıcı vs kelamlarını göz ardı ederek,hatta bu BB kremlerin BB kremden ziyade renkli nemlendirici kıvamında ürünler olduklarını unutmayalım.

İlk çıkan BB kremi kuru-normal ciltli NC-NW25 üstü renk tonuna sahip ,fondöten kullanmak istemeyen ve cilt tonunu eşitlemek isteyen kişilere yani beyaz tenlilere ve açık tenlilere uygun renk tonunu yok ; karma/yağlı ciltler için olanı ise fondöten kullanmak istemeyen ve cilt tonunu eşitlemek isteyenlere öneririm.Karma/yağlı ciltlere olanın  açık rengi(bendeki) diğerinin aksine NC-NW15-20 tonlarına da uyacaktır.İkisinin de koyu rengi  mevcut.



Karma/yağlı ciltler için olanın yüzümdeki duruşu.Fotoğraf bu yazı için çekilmedi:)

Ben karma cildime uygun olan Garnier BB kremi bitirdiğimde Clinique CC krem veya Laura Mercier renkli nemlendiriciyii kullanmayı istiyorum.Clinique veya LM kullananlar yorumlarını bırakırsa çok sevinirim.
Bol neşeli günler  


2 yorum:

  1. Ben bugday tenliyim ve hangi rengi alacagimi bilmiyorum. Baska orta tonlu urunler cok koyu geliyor ama acik remgi de cok acik durur mu diye dusunmuyorum da degil

    YanıtlaSil
  2. bende buğday tenliyim açık ten iyi duruyor aslında :) begendim memnunum

    YanıtlaSil

Takipte Kalın!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...