Menü

4 Nisan 2011 Pazartesi

Bitkisel Yağlar -Tatlı Badem Yağı



Badem yağı lise yıllarımdan beri sürekli yardım aldığım, bitkisel yağlar içerisinde en çok faydalandığım yağdır. İlk olarak saçlarımda kullanmaya başladığım ve yıllar geçtikçe yeni kullanım şekillerini keşfettiğim badem yağı hakkında kısaca bilgi vermem gerekirse ;

Badem gülgiller familyasından olup genelde kuruyemiş olarak tüketilen bir meyvedir. Tatlı meyvelerin dolgun olanlarından soğuk sıkma yöntemiyle elde edilen yağa tatlı badem yağı denir. Sarı renkli hafif kokulu ceviz tadında sabit bir yağdır.
Aslında daha önce blogda badem yağını nasıl kullandığımızla ilgili bir kaç yazı yazmıştık. Ama tatlı badem yağını farklı şekillerde nasıl kullandığıma dari derli toplu bir yazı yazıp sizlerle paylaşmak istedim.


Saç Bakımı :


Badem yağını haftada 2 kere saçlarınız kuru iken saç uçlarınıza uygulayabilirsiniz. Ben genellikle saç diplerime değdirmemeye özen gösteriyorum. Aksi taktirde saç diplerimizden yağı temizlemeye çalışırken saçlarımızı sıcak suyla daha fazla yıprattığımızı düşünüyorum. Özellikle boyalı, yıpranmış saçlara sahipseniz yağ bakımlarının faydasını fazlasıyla göreceksiniz. Badem yağını isterseniz yalnız başına, isterseniz farklı yağlarla karıştırarak kullanabilirsiniz. Shayna badem yağını yılan yağı ile kullanmayı tercih ediyor. İlgili yazısına buradan ulaşabilirsiniz.





Kirpik Bakımı :

Hergün sürdüğümüz rimellerle yorduğumuz kirpiklerimizin bakımını genellikle ihmal ederiz. Halbuki kirpikler gözlerimize derinlik katan çerçevelerdir. Canlı ve dolgun kirpikler bakışlara anlam kazandırır. Piyasada kirpik bakımı ile ilgili pek çok pahalı ürün bulabilirsiniz ama emin olun en etkilisi badem yağı. Ben badem yağını pamuklu çubuk yardımı ile kirpiklerime iyice yediriyorum. Burada anahtar nokta gözümüze kaçırmamak. Benim göz çevrem çok hassasdır ama hiçbir yan etkisini görmedim. Haftada 2-3 kere kirpiklerinize badem yağı sürün. Böylece hem makyaj kalıntılarından kurtulurken, hem de kirpiklerinizi güçlendirirsiniz. İnanın sağlıklı kirpiklerde rimeliniz daha iyi görünecek. Daha önce yazdığım badem yağı ile kirpik bakımı hakkındaki detaylı yazıma ulaşmak için tıklayınız! 


Kaş Bakımı :


Benim kaşlarım yeterince gür olduğu için kaşlarıma ekstra bir bakım yapma ihtiyacı hissetmiyorum. Fakat faciayla sonuçlanan bir kaş aldırma seansı sonucunda imdadıma yetişmişti. Fazla alınan kaşım normalden daha kısa bir süre içinde kendine geldi. Eğer sizinde daha önce alınmış, inatla çıkmayan kaşlarınız varsa badem yağından yardım alabilirsiniz.


Tırnak Bakımı :

Aslında badem yağını tırnakalrımda da kullanabileceğime keşfetmem biraz tesadüf eseri oldu. Bodyshop raflarını karıştırırken bulduğum ve satınaldığım bakım yağının içeriğine eve gelince bakmak aklıma geldi. İçinde sadece badem yağı vardı.Daha önce badem yağını tırnaklarımda kullanabileceğimi hiç düşünmediğim için biraz şaşırdım ve hemen internette araştırdım. Meğer yıllardır manikür pedikür uygulamalarında kullanılan bir yağmış badem yağı. Tırnaklarımı şekillendirdikten sonra badem yağını tırnak etlerime ve tırnaklarıma bol bol sürüp yaklaşık 5 dakika kadar bekledikten sonra tbs bakım yağının aparatı ile tırnak etlerimi içeri doğru itiyorum. Sonuç olarak bir senedir manikür-pediküre gitme ihtiyacı duymadım. Tırnaklarımı beslediği gibi, kütikül oluşumunu da engelledi.



Cilt Bakımı :


Badem yağının özellikle hamilelikte oluşan çatlaklara iyi geldiği, cilde esneklik kazandırdığı, yumuşatıp pürüzsüz bir hale getirdiği söylenir. Açıkçası o kadar saça, kirpiğe iyi gelen bir şeyi hiç bir zaman cildime sürmeyi düşünmedim. Muhtemelen tüylenme yapacaktır diye düşünüyorum. Bu yüzden de cilt bakımında kullanılmasını pek tavsiye etmiyorum.


Benim tatlı badem yağını kullandığım alanlar bunlar, sizler başka neler için kullanıyorsunuz bizimle paylaşın


Sevgiler...

via:Corbis

2 yorum:

  1. hersey iyi hoşda ben bu yagalrın turkıye de guvenemıyorum.
    bir markaya bakıyorum cok pahalı bşr tanesınde cok ucuz.
    ne biliyim aslınd dogal ürünleri kullanmaktan yanayım ama ne biliyim böyle işte

    YanıtlaSil
  2. Ben de senin gibi düşünüyordum canım ama kendimi alamıyorum bir yandan da

    Ben shiffa home badem yağını kullanıyorum, kıvamı kokusu sanki diğerlerine göre daha iyi gibi geldi

    YanıtlaSil

Takipte Kalın!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...